måndag 13 augusti 2007

Saker jag gillar.

Promenader har jag redan nämnt! Efter en sån kan jag vara så här flåsig som på bilden. Som i fredags när det var så himla varmt och jag var ute med två lillhussar (fast dom är inte så små förstås! :-) Min riktiga husse är död. Han dog när jag var liten) som gick med stavar och jag sprang bredvid. Vi gick runt hela berget på kvällskvisten trots att det var jättevarmt!! Varmt ungefär som i djungeln!

Andra saker jag gillar: mat!!! Det går nästan utöver allt annat!! Nästan!

Och så gillar jag småbarn. Särskilt om Jonatan kommer hit!! Det är så himla kul!! Då vill jag inte vara med någon annan.

Och hundflickan Wilma (som är fem gånger så tung som jag, ni vet Båtsman ungefär?? SÅ stor är hon). Fast det är jag som är herre på täppan!!!

Och bollar gillar jag att leka med!! Jag kan leka nästan hur mycket som helst med dom!! Särskilt om man kastar dom! Eller sparkar på dom (fast det sistnämnda är inte alltid så populärt! Ibland kommer det såna där som gillar att sparka och trixa med bollar och då är det ju klart man vill vara med!).

Men människor är litet konstiga!! Dom är så kontrollerade!! Dom liksom håller tillbaka glädjen på något vis!? Man får inte visa ohämmad glädje verkar dom tro! Inte bli så där glad som man verkligen känner sig, så man bara vill springa runt, runt av glädje, så mattorna flyger all världens kos!!

Och ju äldre dom blir desto mindre verkar dom gilla att leka!? Konstigt! Leka som är så kul!

Hej då för den här gången!

PS. Jo, en sak till som jag gillar: att jaga katter!! Det är superkul! Fast det gillar inte människorna här...

PPS. Bollen bet jag sönder nästan direkt! Att dom inte tål mer!! Men det är min boll och jag gillar att leka med den jättemycket!

Inga kommentarer: