onsdag 29 augusti 2007

Avslappning och stretching!

En sak jag har noterat: människor verkar ha svårt att riktigt slappna av , så där RIKTIGT ordentligt, och sträcka ut sig!? Som är så skönt! (se här också och här)

Och när dom väl stiger upp på morgonen eller om dom legat och vilat på dagen då bara hoppar dom upp, dom sträcker aldrig på sig ordentligt först i alla kroppens muskler!! Och när dom väl sträcker på kroppen så krånglar dom till det och kallar det för ”stretching” det där som dom gör efter en springtur eller när dom gått med stavar!)

När vilar dom egentligen på RIKTIGT?

Är dom ständigt på fajt?? Som i människobloggarna!!! Där alla (nästan, eller i vilket fall somliga) verkar ha garden uppe!!?? Och käbblar med varann...

Och har dom nånsin riktigt, riktigt superkul?? Så där så det känns i hela kroppen och hela dom strålar ut det?

Litet konstigt... Dom verkar ha det litet tråkigt och stressigt!?

Kolla på den här (halva :-)) katten ovan till exempel, så brukar jag också ligga! DET kallar jag att slappna av! :-) (Fast den skulle inte ha legat så där avslappnat om jag varit i närheten, hmmm! Det skulle den aldrig ha fått - för mig!:-))

PS. Och stavgång kallar visst vissa för Nordic Walking också!! Igen - varför måste dom hitta på så krångliga ord?? :-)

PPS. Här kan du läsa ännu mer om - Nordic Walking!

Inga kommentarer: