torsdag 16 augusti 2007

Måste skriva av mig!

Jag måste få skriva av mig!

Jag har fått vara med en av lillhussarna på hans jobb i två dagar för matte har varit bortrest till en lillmatte nästan 30 mil bort... Det var inget kul alls! Att vara på hans arbetsrum hela dagarna!

Första dagen gick väl an, men igår tröttnade jag ur totalt! Så när en arbetskompis till lillhusse lämnade dörren öppen såg jag min chans och passade på att sticka!! Haha! Snabb som en pil! Och jipii, en dörr ut var också öppen, så jag stack ut också! Men då kom förstås lillhusse och ropade på mig! Argt!

Jag lät mig inte fångas in direkt! Måste få känna litet friska vindar i min päls! Men jag gav mig till slut och lät honom ta in mig igen till sin expedition! Och så plågade jag mig igenom resten av dagen medan han satt vid sin dator med alla sina konstiga saker... Hårdvara sa nån...

När jag kom hem på kvällen var jag tvungen att springa av mig några gånger, så härligt var det! Runt, runt i vårt stora hus! Och så fick jag vara ute i löplinan på vår stora gård! Och gå ut och gå med lillhusse. Så att tränga in sig på ett kontor och inte få vara ute... Blä!! Det blev litet tålamodsprövande!!! Och supertråkigt även om jag gillar min lillhusse (båda två lillhussarna väldigt mycket!)

Senare på kvällen kom min andra lillhusse som hämtat matte vid tåget i stan 7 mil bort. Superkul! Då måste jag springa runt igen! Att bara ha fått ligga stilla hela dagen hade skapat en massa överskottsenergi! Som små myror i kroppen!

PS: Det blir inga kort idag! Lillmatte tycker det är så svårt att fota mig! Hon tycker inte att jag står stilla så hon hinner ta några foton! Ja, det är ganska tålamodsprövande, finns väl andra kuligare saker än att bli fotad! Så det har man väl inte tid med!

Inga kommentarer: