söndag 2 september 2007

Trimning/klippning!

Nelsons matte har visst kommit på att Nelson måste trimmas!! Stackarn!! (Ibland är mattar ganska jobbiga, fast dom är också ganska okej för det mesta).

Min matte och min lillhusse har -äntligen - insett att klippning går fortare och är lindrigare!! Fast man blir kanske inte lika snygg då!? :-) Men Wilma verkar inte bry sig, så... :-)

Men det som är ännu värre är kloklippning (som jag skrev på Nelsons blogg)!! Det gillar jag - INTE!!!

När ena lillhusse säger till den andra:
"Ska vi klippa klorna..."
så hinner han inte avsluta meningen förrän jag har försvunnit snabbt som en pil! Ibland kan jag inte bara sticka så där uppenbart, så då försöker jag göra mig liksom osynlig och smyger försiktigt iväg! Men det brukar inte hjälpa! Suck!

Inte att jag morrar heller...

PS. Mer om klippning av klor!! En av lillhussarna har lärt sig hur man verkar hästar!! Fast det är ju ganska stor skillnad mot att klippa klor!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenixen!
Ja, visst är det fruktansvärt när de börjar pilla på tassarna! Jag brukar också smyga iväg lite försiktigt när jag märker att något är på gång - men vad hjälper det? Det är bara att slappna av och ge upp. Det enda som är bra är att jag får godis efteråt.
Nu har de dessutom fått för sig att de ska massera mina tassar - fruktänsvärt obehagligt!

Trimningen får i alla fall vänta ett par veckor nu, har matte sagt - jag avvaktar. Kanske hon glömmer allt! ;-) / ha det gott VOFF

Eskil sa...

Tjenixens! Kul att få en liten respons!

Vilken tur, om hon skjuter på det!! :-)

Nej, om dom började massera mina tassar, det skulle jag nog inte gilla!!

Voff tillbaka! :-) Jag tänker på dig och håller tummarna (tassarna menar jag) att det dröjer kanske en vecka till med trimningen - minst! :-)